26 september 2010

Bokmässan fredag

Jag var även en sväng på bokmässan på fredagen. Det blir ingen lång text om det, men väl bilder som många gånger talar för sig själv.

Bokus färgglada bokbuss med skön musik spred galastämning vid entrén.

Sigrid Combüchen talade om sin hyllade roman Spill- en damroman. Jag, och många damer med mig, lyssnade.

En annan intressant dam är Maria Sveland. Hon berättade om sin nya roman Att springa. Om psykiskt och sexuellt våld mot kvinnor, och i detta fallet, flickor.


Jag hade velat lyssna mer på afrikanska författare. Men en sväng blev det i alla fall. Här pratar Sefi Atta och Biyi Bandele om sina senaste romaner.

Tyvärr hörde jag inte så mycket av vad Erica Jong sa, eftersom jag hamnade långt bak i publiken. Men jag och en vän konstaterade att hon pratade om skrivande, sex och tabun...

Det rådde muminfeber på årets bokmässa. Och jag inhandlade en hel del, både till min lilla filial och till mig själv.

I vimlet:

Inga kommentarer: