15 juni 2009

Sommarläsning

1. Till tåget: Allt som återstår av Elin Boardy (fast jag började redan nu på helgens semestertåg så den kommer nog slukas under veckan), AlieNation is my nation av Ove Sernhede (som jag började på redan förra sommaren men ska göra ett nytt försök) och De starkare av Inger Frimansson och Oktober av Cannie Möller (kan ju inte helt pausa från ungdomsböckerna även om sommaren innebär till störst del vuxenläsning för mig).

2. Till flygsemestern (fast jag vill ju helst ha pocket med mig): Adams revben av Naruddin Farah (tyckte mycket om hans bok Länkar och är väldigt sugen på den här, som handlar om en ung somalisk kvinna som rymmer och bryter mot traditioner och andras förväntningar), Oscar Waos korta förunderliga liv av Junot Díaz (började i den, avvaktade och ska nu ta tag i den igen) och Grekiska övärlden (som också får slinka med till hettan).

3. Till sommarstugan: Vi skulle älska om vi bara kunde av Hanna Wallsten (som jag är så glad för att den är signerad) och Slam av Nick Hornby (som jag har tänkt läsa länge) och så då nästa bokcirkelsbok Konspirationen mot Amerika, och så är jag jättesugen på att läsa The thing around your neck av Chimamanda Ngozi Aidchie.

Inga kommentarer: