2 april 2008

rapport pocketbyte

Som den bibliotekarie (med svåra säga-nej-issues) som jag är har jag hamnat i inte mindre än tre pocketbyten. Det ska enligt uträkningarna ge mig 108 pocketböcker. Jag hoppas att uträkningarna inte stämmer men än så länge är det otroligt trevligt att få paket flera gånger i veckan och en dag fick jag två!
än så länge är skörden:

Virginia Woolf- a room of one´s own (har nästan läst ut den på svenska flera gånger men aldrig kommit helt igenom. fick en fin lapp med boken där jag uppmanades att verkligen ta mig igenom så nu ska det ske!)

Helena Henschen - i skuggan av ett brott (påbörjade den här men föll inte riktigt, ska göra ett nytt försök nu, inbillar mig att det lite var den fula pocketen jag inte klarade av förra gången men nu har jag fått en ny fin!)

Henrik Lange - 80 romaner för dig som har bråttom (världens roligaste bok att skicka i ett pocketbyte!)

Karin Fossum - de galnas hus (skulle nog aldrig själv välja Karin Fossum eftersom jag är så räddshågsen av mig men det medföljde en post-it-uppmaning att jag verkligen borde läsa den här boken så då blev jag ju sugen såklart)

Blir alldeles glad och tacksam över att någon annan gör lite läsurval åt mig så jag slipper ibland. Världens bästa idé helt klart. Speciellt att flera skickat med små lappar och en skickade med mailadress så jag kan skriva vad jag tyckte sen om jag vill. det borde jag också ha gjort!

Inga kommentarer: