31 juli 2011

Hört på biblioteket del 2

"Jag har bara läst i ungefär två år, men när man hittar en riktigt bra bok så är det ju så himla kul." Sade alltså någon till mig när jag jobbade på biblioteket och det tog ett tag innan jag över huvud taget förstod meningen, så inne i min egen läsvärld är jag. Att det alltså finns människor som inte läser böcker. Alls. Men som då kan börja plötsligt en dag och upptäcka att de älskar det. Det är ju det jag får ta fasta på i den ovan citerade meningen. Annars blir jag rädd.

1 kommentar:

Jennie sa...

Åh, det där gillar jag. Ibland dyker de ju upp liksom: folk med meningar som: AH, häromdagen kom jag på att jag inte behöver köpa alla böcker! eller AH, jag har inte satt min fot på bibliotek sen jag var barn och nu kommer jag med min son och inser hur bra det är! eller AH, han läser och läser, och inte kommer det från mig för jag läser då INTE! (vilket ju ger hopp att barn hittar sina vägar ändå till böcker (med tanke på de nedåtpekande siffrorna för barns läsning och tillgång till läsning i hemmen)).