3 juli 2011

Bokcirkel-time!

I flera år tänkte jag att det skulle vara roligt att vara med i en bokcirkel och efter att ha blivit inspirerad av tv-serien Gynekologen från Askim med deras bokcirkel och samtalat med några kollegor på biblioteket så startades det hela. Någon av oss har bytt arbetsplats och cirkeln har vidgats lite efter hand men vi (sju) är alla bibliotekarier, och två av oss skriver här. Platserna är olika men brukar inkludera mat. I lördags pratade vi om Brighton Rock av Graham Greene och träffen inkluderade grill och tårta. Det kan faktiskt inte bli mycket bättre!

4 kommentarer:

Elin sa...

Hej!
Åh, jag skulle också vilja ha en cirkel igen. Vår klassikerbokcirkel ligger tillfälligt under is. Äta och dricka gott till är ju inte heller fel. :)

mia sa...

Vad tyckte ni i bokcirkeln om brighton rock? Jag förstod mig inte riktigt på den...

Catrin sa...

Hoppas på härliga lässtunder och samtal framöver! Tårtan ser inte dum ut alls.

i vår cirkel Wind Up Women (med blogg med samma namn) ses vi oftast krogen när vi bokcirklar, det är också trevligt.

Jennie sa...

Mia: jag gillade boken. Det verkar dock som att de olika utgåvorna skiljer sig åt en del vad gäller översättningen. Jag hade den nyare (med omslag från filmen) och den hade en i cirkeln svårt att komma in i och tyckte att språket i den tidigare översättningen flöt bättre. Vi pratade om det katolska temat som ett klasstema, intressant men lite svårt persongalleri och om att vi ville ha mer historia egentligen om den tidigt mördade Hale. Skulle vilja se filmen, har någon sett den?

Catrin: vi brukar varva och krogbesöken är välkomna när man vi tröttnar på värdinneskapet :-). Ska kolla upp bloggen, kul med tips!