16 augusti 2010

Sommarenkät

Bokhora har sammanfattat sommarens läsning. Så gör även jag.

1. Bäst i sommar?

The Year of the Flood av Margaret Atwood var underbar. Utrensning av Sofi Oksanen fruktansvärd (på ett bra sätt) och Kärlek, vänskap, hat av Alice Munro finstämd och vacker.

2. Sämst i sommar?

Har inte läst något riktigt dåligt, men får väl säga mig vara besviken på Pioner av Isabella Varracchio (jag lär mig aldrig stavningen) som aldrig grep tag och därför inte blev utläst. Men den ska få en ny chans någon gång.

3. Vad har du helst läst på stranden?

Har inte varit på stranden den här sommaren. Jag och bebisen har mest slappat i sängen och soffan men där har jag läst massor. Helst pocketböcker då som man lätt kan hålla i en hand i konstiga vinklar...

4. Var har du läst mest?

Se svaret ovan.

5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?

Jag hängde på Lyrans Dystopisommar och har läst fem dystopier, det känner jag mig nöjd med! Ett annat projekt jag hade var att läsa om gamla favoritböcker. Det har blivit två omläsningar: lite halvt misslyckat kanske.

6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!

The Year of the Flood av Margaret Atwood. Annars har jag legat lågt med inköpen.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?

Har ingen bra koll på utgivningen av nya böcker i höst, inget jag särskilt ser fram emot. Men annars så vill jag att klassikerbokcirkeln kommer igång igen efter ett långt sommaruppehåll: Steinbeck skulle vara roligt att läsa igen! Och så skulle jag nog vilja fortsätta med mina omläsningar. Först och främst Atwood!

Inga kommentarer: