15 februari 2011

Enkät: Just nu...

JUST NU…
Läser jag: Göteborg i päls av Per Johansson till bokcirkeln och Svart flicka, vit flicka av Joyce Carol Oates som ren lustläsning.
… och tycker: att det är härligt att läsa Oates igen! Och att boken verkar bra fast jag bara läst några kapitel. men det är internatmiljö och en hämmad rödhårig flicka och det är ju aldrig fel. Tycker även att Göteborg i päls verkar lovande, och kul att läsa när man själv råkar bo i Göteborg!
Lyssnar jag på: Alla Robyns senaste skivor när det är dags att natta lillan. Hon verkar gilla rytmerna.
Tittar jag på: SVT play: Klass 9A, Gynekologen i Askim, Vägen till Lycka, Sherlock
Känner jag: Glädje efter att i helgen ha jobbat första dagen på tio månader. Och sedan lika stor glädje över att få fortsätta vara mammaledig större delen av min tid ett tag till.
Önskar jag: Att jag fick mer lästid och läsro. Och mer tid att blogga...
Längtar jag efter: Våren! Och nästa bokcirkelträff!
Enkät hittad hos Dark Places.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett älskat barn, en älskad läsecirkel, ett yrke som bokälskande bibliotekarie, ett eget levande språk ...
och snart kan du visa barnet den första tussilagon.
Allt gott till dig, läsvän Moa.

Lena K E
Samt en bokrekommendation.
"Hitta Violet" av Jenny Valentine (Atrium)

Moa sa...

Tack Lena! Vilka fina ord, de värmde i hjärtat!