2 juli 2009

pärla för det blödande och romantiska tonårshjärtat





Har precis läst världens finaste lilla tonårspärla. Dog litegrann, så svårt och brännande underbart det kan vara det där med kärlek alltså. I Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket (värsta Håkantiteln ju!) av Gunnar Ardelius möter vi Morris och Betty, två helt typiska tonåringar och genom det självklart unikast i världen. I korta kapitel får vi följa med när första sniffen på naken hud till det sönderslitande slutet när det bara inte går längre att inte göra varandra illa. Jag hade säkert tyckt boken varit töntig när jag var i rätt ålder men det hade bara varit på ytan, under hade jag älskat den och kännt igen mig sjukligt mycket. så tips tips tips!


( Bilden är från en kärlekshistoria av Roy Andersson, ger mig samma känsla som boken, finaste spädaste tonårskärleken.)

3 kommentarer:

Maria sa...

Den är så himla fin. :D

(http://www.vildvittra.se/bokblogg/2009/sotchock/)

ida sa...

visst är den!

Evasleva sa...

Tack Ida, för det superbra tipset om klassificering av barn/ungdomsböcker. Jag ska ta en repa på bibblan någon dag i veckan och kolla upp lite mer. kramar från ett regnigt Enköping.