19 oktober 2009

Och ännu flera svar...

Jag hakar också på listan med att besvara frågorna genom att använda titlar från böcker ur sin bokhylla. Fast just nu är jag hemma i mitt föräldrahem utanför Kalmar och har därför botaniserat bland deras enorma (med en mamma som är bibliotekarie och en pappa som är informationsansvarig och slängrädd så blir det enorma bokmängder...) hyllmetrar.

Är du man eller kvinna?
Kvinnan på bussen (Blom)

Beskriv dig själv.
Den engagerade skeptikern (Balzano)

Hur mår du?
I stilla lantlig frid (Brink)

Beskriv stället du bor på
Händelser vid vatten (Ekman)

Vart skulle du vilja resa?
Pojkarna från Brasilien (Levin)

Beskriv din bästa vän
Det största lyftet (Hanning)

Vilken är din favoritfärg?
Blodröd sol (Chricton)

Hurdant är vädret just nu?
Innan frosten (Mankell)

Vilken är din favoritårstid?
En ovanlig torr sommar (Robinson)

Om ditt liv vore ett TV-program, vad skulle det heta?
Bekännelser (Rousseau)

Vad betyder livet för dig?
Tusen strålande solar (Husseini)

Hurdant är ditt parförhållande?
En bit av mitt hjärta (Robinson)

Vad är du rädd för?
Fruktan är mitt vapen (Maclean)

Dagens aforism
Ingen lek utan vatten (Stolt)

Vilket råd skulle du vilja ge?
Folk är så olika (Hallqvist)

Hur skulle du vilja dö?
Döden på Jamaica (Flemming)

Ditt motto?
Kärlek och uppror (Widerberg)

3 kommentarer:

Bokbabbel sa...

vilken motivation, inte ett utan två enkätsvar :)

Moa sa...

Ja vi är ju några stycken som skriver här på bloggen... :)
Väldigt rolig lista du hittat på!!

Jennie sa...

Ja, den var väldigt rolig. Könsfrågan var lättast, fanns ju tusen titlar med kvinna i. Frågan om livet (ville ha något med möte hade jag tänkt men fann ingen) och Tv-program (jisses, ingen aning) var därmot riktigt kluriga. Faktiskt även årstiden, för jag hittade bara vintertitlar.